Legfontosabb tudnivalók a dohányzásról

Miért érdemes leszokni?

Miért nem szoknak le a masszív dohányosok? Sokan azt mondják: „Azért, mert nekem már úgyis mindegy.” Pedig ha tudnák, mennyire nincs igazuk! A leszokást sosem késő elkezdeni.

kep

Klinikai vizsgálatok bizonyítják, hogy már néhány órával az utolsó szál cigaretta elszívása után jelentősen csökken a vérben a nikotin, illetve a szintén igen káros szén-monoxid szintje. (A lecsökkent nikotinszint miatt sok dohányos ébredés után azonnal elszív egy cigarettát).

Egy nappal később a testben lévő káros anyagok aránya még tovább csökken, a harmadik napon pedig látványosan javulhat a szaglás- és ízérzékelés. Természetesen ennek élvezetét megnehezíti a tomboló nikotinéhség következtében fellépő elvonási tünetek együttese (éhség, koncentrációs gyengeség, ingerlékenység, szorongás, alvászavar, fejfájás). Az eddigi kitartás és az ízérzékelés terén elért eredmények azonban erőt adhatnak a további küzdelemhez. Jutalmazzuk meg magunkat egy ízletes vacsorával, és élvezzük az ízeket!

Az elkövetkező hetek, hónapok során a tüdő fokozatosan megtisztul a lerakódott káros anyagoktól, miáltal a köhögési rohamok, a légúti váladékképzés és a rekedtség lassan enyhülni kezd, ezzel párhuzamosan a terhelésre addig olyan hamar jelentkező irritációs panaszok egyre később lépnek fel, illetve a teljesítőképesség és a közérzet is tovább javul.

Körülbelül 5 évvel az utolsó szál elszívása után a dohányzással összefüggő szív- és érrendszeri betegségek és a tüdőrák kockázata a felére esik vissza, 10 év elteltével pedig ezen betegségek kockázata megegyezik a nemdohányzók esetében tapasztalhatóval.

Mindezek mellett persze ne feledkezzünk meg a dolog anyagi oldaláról sem: tényleg érdemes kiszámolni, hogy mennyit spórolhatunk a dohányzás elhagyásával. Érdemes belegondolnunk, hogy így kétszeresen jól járunk: egyfelől megszabadulunk egy káros szokástól, másfelől az így megspórolt pénzt szintén saját magunkra, az életminőségünk javítására fordíthatjuk.

További tartalmak

Teherbeesés, várandósság... Miért érdemes leszokni? Kérdések és válaszok a dohá... Nekik is árt - A dohányosok... Leszoknék, de hogyan? 25 tipp a leszokáshoz

Cikk ajánló

Miért érdemes leszokni?

Miért nem szoknak le a masszív dohányosok? Sokan azt mondják: „Azért, mert nekem már úgyis mindegy.” Pedig ha tudnák, mennyire nincs igazuk! A leszokást sosem késő elkezdeni.

Promokép

A leszokás előnyei...

Az utolsó elszívott szál után mindössze 20 perccel a pulzus és a vérnyomás normál értékre csökken, 1-2 nap múlva pedig egyre több pozitív változás tapasztalható egészségünkben, közérzetünkben.

Promokép

Dohányzás és C-vitamin

A C-vitamin az egyik legismertebb vitaminunk, amely antioxidáns és gyökfogó hatásáról nevezetes. A dohányzás olyan megterhelést jelent a szervezet számára, amely a C-vitamin bevitelből is nagyobb mennyiséget indokol.

Promokép

A nikotin, az alattomos méreg

Mindenki tudja: a dohányzás tüdőrákot okozhat. Ezen túlmenően azonban számos egyéb, az egészséget rövid- és hosszútávon károsító hatása van, akár már egyetlen szál elszívott cigarettának is!

Promokép

Kérdések és válaszok a dohányzásról

Hogyan szokhatnék le könnyen a dohányzásról? - Szilárd elhatározás és nagy akaraterő szükséges. Érdemes igénybe venni a leszokást segítő nikotintartalmú tapaszok és tabletták segítségét.

Promokép
<< >>
Patika kereső

Kérj segítséget, szükség esetén használj nikotintartalmú tapaszt, tablettát. Hol szerezheted be legkönnyebben?

Megnézem
s.o.s. rágyújtanék

Úgy érzed, nem bírod tovább és rá kell gyújtanod? Nézd meg, mások szerint miért érdemes mégis kitartanod!

Megnézem