Legfontosabb tudnivalók a dohányzásról

Leszoknék, de hogyan?

Talán minden dohányos fejében megfordul időnként a gondolat: le kellene szokni… De ez a legtöbbször sajnos kevés a sokszor évek óta tartó függőség ördögi köréből való kitöréshez.

kep

Azon túl, hogy – mint bármilyen egyéb függőség esetén – a dohányzásról való leszokáshoz is elsősorban sziklaszilárd elhatározásra van szükség, léteznek különböző módszerek, melyek elengedhetetlenek a sikerhez.

A dohányzás hirtelen abbahagyásakor egyrészt a fizikai elvonási tüneteket (nyugtalanság, sóvárgás) kell enyhíteni, másrészt a dohányzás szertartásával összefüggő viselkedési mintákat érdemes megváltoztatni (pl. kávézás, reggeli első cigi).

Nagy alapigazság, hogy egyedül nem megy. Kérd a családtagjaid és a barátaid támogatását, segítségét és dohányos ismerőseid megértését az elkövetkező nehéz napokhoz! Emellett részt vehetsz egyéni, csoportos vagy telefonos viselkedésterápián is.

A nikotinéhség tüneteinek csökkentésében segíthetnek a különböző nikotintartalmú tapaszok, tabletták és rágók is, melyek javarészt vény nélkül is elérhetők (pl. a Niquitin termékcsalád), így nem kell órákat várni az orvosi rendelőben, és kockáztatni azt, hogy a tervünk esetleg romba dől pusztán azért, mert a nikotinhiány leküzdésére a segítség túl későn jön. Persze létezik néhány olyan eset (egyes betegségek), amikor a leszokás előtt fontos kikérni a kezelőorvos véleményét.

Tanulmányok szerint a testedzés szintén csökkenti a nikotinéhség tüneteit, segítséget nyújtva azoknak, akik esetleg idegenkednek a gyógyszerek alkalmazásától.

Érdemes tehát a nagy döntés előtt alaposan tájékozódni és felkészülni, hogy a megtett erőfeszítések később se vesszenek kárba.

További tartalmak

Dohányzás és C-vitamin Ezért árt a passzív dohányz... Asztma és dohányzás A nikotin, az alattomos mér... Teherbeesés, várandósság... Leszoknék, de hogyan?

Cikk ajánló

Leszoknék, de hogyan?

Talán minden dohányos fejében megfordul időnként a gondolat: le kellene szokni… De ez a legtöbbször sajnos kevés a sokszor évek óta tartó függőség ördögi köréből való kitöréshez.

Promokép

Miért érdemes leszokni?

Miért nem szoknak le a masszív dohányosok? Sokan azt mondják: „Azért, mert nekem már úgyis mindegy.” Pedig ha tudnák, mennyire nincs igazuk! A leszokást sosem késő elkezdeni.

Promokép

A nikotin, az alattomos méreg

Mindenki tudja: a dohányzás tüdőrákot okozhat. Ezen túlmenően azonban számos egyéb, az egészséget rövid- és hosszútávon károsító hatása van, akár már egyetlen szál elszívott cigarettának is!

Promokép

25 tipp a leszokáshoz

Erős akarat és sziklaszilárd elhatározás – ezek a legfontosabbak a sikeres leszokáshoz. Kevés, ha csak gondolkodsz azon, hogy le kellene szoknod. Tippjeink segítenek.

Promokép

Dohányzás és C-vitamin

A C-vitamin az egyik legismertebb vitaminunk, amely antioxidáns és gyökfogó hatásáról nevezetes. A dohányzás olyan megterhelést jelent a szervezet számára, amely a C-vitamin bevitelből is nagyobb mennyiséget indokol.

Promokép
<< >>
Patika kereső

Kérj segítséget, szükség esetén használj nikotintartalmú tapaszt, tablettát. Hol szerezheted be legkönnyebben?

Megnézem
s.o.s. rágyújtanék

Úgy érzed, nem bírod tovább és rá kell gyújtanod? Nézd meg, mások szerint miért érdemes mégis kitartanod!

Megnézem