Legfontosabb tudnivalók a dohányzásról

Leszoknék, de hogyan?

Talán minden dohányos fejében megfordul időnként a gondolat: le kellene szokni… De ez a legtöbbször sajnos kevés a sokszor évek óta tartó függőség ördögi köréből való kitöréshez.

kep

Azon túl, hogy – mint bármilyen egyéb függőség esetén – a dohányzásról való leszokáshoz is elsősorban sziklaszilárd elhatározásra van szükség, léteznek különböző módszerek, melyek elengedhetetlenek a sikerhez.

A dohányzás hirtelen abbahagyásakor egyrészt a fizikai elvonási tüneteket (nyugtalanság, sóvárgás) kell enyhíteni, másrészt a dohányzás szertartásával összefüggő viselkedési mintákat érdemes megváltoztatni (pl. kávézás, reggeli első cigi).

Nagy alapigazság, hogy egyedül nem megy. Kérd a családtagjaid és a barátaid támogatását, segítségét és dohányos ismerőseid megértését az elkövetkező nehéz napokhoz! Emellett részt vehetsz egyéni, csoportos vagy telefonos viselkedésterápián is.

A nikotinéhség tüneteinek csökkentésében segíthetnek a különböző nikotintartalmú tapaszok, tabletták és rágók is, melyek javarészt vény nélkül is elérhetők (pl. a Niquitin termékcsalád), így nem kell órákat várni az orvosi rendelőben, és kockáztatni azt, hogy a tervünk esetleg romba dől pusztán azért, mert a nikotinhiány leküzdésére a segítség túl későn jön. Persze létezik néhány olyan eset (egyes betegségek), amikor a leszokás előtt fontos kikérni a kezelőorvos véleményét.

Tanulmányok szerint a testedzés szintén csökkenti a nikotinéhség tüneteit, segítséget nyújtva azoknak, akik esetleg idegenkednek a gyógyszerek alkalmazásától.

Érdemes tehát a nagy döntés előtt alaposan tájékozódni és felkészülni, hogy a megtett erőfeszítések később se vesszenek kárba.

További tartalmak

El a cigitől! Mi segíthet?... A nikotin, az alattomos mér... Miértek a dohányzásról 25 tipp a leszokáshoz Leszoknék, de hogyan? Miért érdemes leszokni?

Cikk ajánló

El a cigitől! Mi segíthet?

A leszokáshoz nem mindig elég az elhatározás: feltétlenül szükség van a környezetünkben élők támogatására, valamint segítség lehet a vény nélkül kapható nikotintartalmú tapaszok, tabletták és rágók használata is.

Promokép

Ezért árt a passzív dohányzás

A passzív dohányzás veszélye és károsító hatása akkor tudatosodott sokakban, amikor számos országban dohányzást korlátozó intézkedéseket vezettek be, így védve a nemdohányzó emberek egészségét.

Promokép

Dohányzás és C-vitamin

A C-vitamin az egyik legismertebb vitaminunk, amely antioxidáns és gyökfogó hatásáról nevezetes. A dohányzás olyan megterhelést jelent a szervezet számára, amely a C-vitamin bevitelből is nagyobb mennyiséget indokol.

Promokép

Asztma és dohányzás

A dohányzás különböző tüdőbetegségeket, köztük asztmát is okozhat. Bár ez nem hangzik meglepőnek, felmérések mégis azt mutatják, hogy az asztmások között is rengetegen dohányoznak.

Promokép

Leszoknék, de hogyan?

Talán minden dohányos fejében megfordul időnként a gondolat: le kellene szokni… De ez a legtöbbször sajnos kevés a sokszor évek óta tartó függőség ördögi köréből való kitöréshez.

Promokép
<< >>
Patika kereső

Kérj segítséget, szükség esetén használj nikotintartalmú tapaszt, tablettát. Hol szerezheted be legkönnyebben?

Megnézem
s.o.s. rágyújtanék

Úgy érzed, nem bírod tovább és rá kell gyújtanod? Nézd meg, mások szerint miért érdemes mégis kitartanod!

Megnézem