Legfontosabb tudnivalók a dohányzásról

25 tipp a leszokáshoz

Erős akarat és sziklaszilárd elhatározás – ezek a legfontosabbak a sikeres leszokáshoz. Kevés, ha csak gondolkodsz azon, hogy le kellene szoknod. Tippjeink segítenek.

kep
  • Nemcsak neked, de a barátaidnak is nehéz lesz a leszokás időszakában. Meséld el az elhatározásod a családtagjaidnak és a barátaidnak! Kérd meg őket, hogy a leszokás időszakában legyenek megértőek veled.
  • Dohányos ismerőseidet kérd meg, hogy ne kínáljanak cigarettával, és támogassanak a leszokási kísérletedben!
  • Gondold végig, hogy milyen helyzetekben dohányzol, és próbáld meg tudatosan kerülni azokat! Változtass a megszokott szituációkon!
  • Távolítsd el a hamutálakat a környezetedből, és dobd ki az összes öngyújtót, cigarettás dobozt, gyufát.
  • Kezdj el nikotintartalmú tapaszokat és tablettákat használni! Olyan erős tapaszt válassz, amely illik a korábbi dohányzási szokásaidhoz.
  • Kezdj el nikotintartalmú készítményeket (pl. Niquitin) használni! Olyan erős tablettát, tapaszt válassz, amely illik a korábbi dohányzási szokásaidhoz.
  • A harmadik dohányzásmentes napon lepd meg magad egy finom ebéddel vagy vacsorával, hogy megtapasztald, mennyivel jobban érzed most az ízeket, és hogy lásd, mennyire megéri.
  • Keressen egy hasonló cipőben járó barátot, akivel erősíthetitek egymást! Sokaknak segítséget jelent, ha leszokási kísérletüket nem egyedül csinálják.
  • Sportolj, mozogj sokat! A testedzés segít enyhíteni a leszokási tüneteket.
  • Ha teheted, ne maradj egyedül: szervezz programot olyanokkal, akik figyelnek rád, és támogatnak a leszokásban.
  • Időnként jutalmazd meg magad apróságokkal, hogy jobban érezd magad a bőrödben!
  • Számold ki, hogy a dohányzás elhagyásával naponta átlagosan hány forintot takarítasz meg! Ígérd meg magadnak, hogy később a megspórolt pénzből veszel magadnak valami értékeset.
  • Sütemények helyett egyél sok zöldséget és gyümölcsöt! Azon túl, hogy segítenek leküzdeni a dohányzás utáni vágyadat, még egészségesek is.
  • Ha úgy érzed, bármit megtennél azért, hogy rágyújthass, gondolj arra, hogy miért is akarsz leszokni a dohányzásról. Mindig lásd magad előtt a kitűzött célt!
  • Ne add fel a küzdelmet, még akkor sem, ha egyszer-egyszer megbotlasz! Egy cigaretta nem a világ, de csak akkor, ha nem követi második, harmadik…
  • Próbálj nyugodt körülményeket teremteni magadnak! A stressz óhatatlanul növeli a nikotin és a cigaretta iránti vágyat.
  • Próbálj ki új dolgokat, szervezz olyan programokat, amelyeket eddig nem próbáltál! Ismerj meg új embereket vagy hívd el a barátaidat is – társaságban könnyebben megy a leszokás. Ha egyedül vagy, hamarabb elcsábulsz.
  • Ha úgy érzed, hogy nem bírod tovább, kérj segítséget háziorvosodtól!
  • Soha ne hosszú távú célokban gondolkodj! A célod mindig az legyen, hogy az adott napot kibírd dohányzás nélkül.
  • Az első néhány hét után örülj a tested pozitív változásainak: kellemesebb a leheleted, kevesebbet köhögsz, nem fulladsz, érzed az ízeket.
  • Online fórumokon oszd meg a tapasztalataidat olyanokkal, akik próbálnak hozzád hasonlóan leszokni a dohányzásról. A fórumozóktól bátorítást, támogatást és hasznos tanácsokat kaphatsz.
  • Ne próbálj meg a dohányzásról való leszokás időszakában fogyókúrázni! A kettő túl sok egyszerre, könnyen felemészthetik az erődet.
  • Figyelj jobban a táplálkozásodra! A leszokóban lévők hajlamosabbak sokat nassolni és a szükségesnél több kalóriát magukhoz venni.
  • Vezess naplót a kezdetektől! Írd fel, hogy miért akarsz leszokni, mennyit spórolsz ezzel, és azt is, hogy mivel fogod jutalmazni magad.

További tartalmak

Miértek a dohányzásról Ezért árt a passzív dohányz... Nekik is árt - A dohányosok... Leszoknék, de hogyan? Miért érdemes leszokni? 25 tipp a leszokáshoz

Cikk ajánló

25 tipp a leszokáshoz

Erős akarat és sziklaszilárd elhatározás – ezek a legfontosabbak a sikeres leszokáshoz. Kevés, ha csak gondolkodsz azon, hogy le kellene szoknod. Tippjeink segítenek.

Promokép

Dohányzás és C-vitamin

A C-vitamin az egyik legismertebb vitaminunk, amely antioxidáns és gyökfogó hatásáról nevezetes. A dohányzás olyan megterhelést jelent a szervezet számára, amely a C-vitamin bevitelből is nagyobb mennyiséget indokol.

Promokép

El a cigitől! Mi segíthet?

A leszokáshoz nem mindig elég az elhatározás: feltétlenül szükség van a környezetünkben élők támogatására, valamint segítség lehet a vény nélkül kapható nikotintartalmú tapaszok, tabletták és rágók használata is.

Promokép

A leszokás előnyei...

Az utolsó elszívott szál után mindössze 20 perccel a pulzus és a vérnyomás normál értékre csökken, 1-2 nap múlva pedig egyre több pozitív változás tapasztalható egészségünkben, közérzetünkben.

Promokép

Ezért árt a passzív dohányzás

A passzív dohányzás veszélye és károsító hatása akkor tudatosodott sokakban, amikor számos országban dohányzást korlátozó intézkedéseket vezettek be, így védve a nemdohányzó emberek egészségét.

Promokép
<< >>
Patika kereső

Kérj segítséget, szükség esetén használj nikotintartalmú tapaszt, tablettát. Hol szerezheted be legkönnyebben?

Megnézem
s.o.s. rágyújtanék

Úgy érzed, nem bírod tovább és rá kell gyújtanod? Nézd meg, mások szerint miért érdemes mégis kitartanod!

Megnézem